Milyen szempontok vezetnek minket az autizmus-specifikus fejlesztéseknél?
- Az iskolába járó autista gyerekek, elsősorban gyerekek, sajátos érdeklődési körökkel, személyiséggel, örömökkel, nehézségekkel és korlátokkal együtt. Az egyénre szabott felmérések segítségével rajzolódnak ki azok az erősségeik, amelyekre építhetünk és a nehézségeik, amelyek leküzdéséhez, enyhítéséhez egyénre szabott fejlesztési tervek készülnek.
- Az egyéni fejlesztési tervekben a fő fejlesztési célok a kommunikáció, szociális interakciók és az önkiszolgálás területeihez kapcsolódnak.
- Egyénre szabottan biztosítjuk számukra a vizuális támogatást: napirendekkel, folyamatábrákkal, emlékeztető kártyákkal. A tárgyas, képes, írott napirendi sorok mellett helyett kapott a tableten követhető DATA alkalmazás is.
- Mi az a DATA? https://www.youtube.com/watch?v=vY5SduVoyCs
- Alapvető feltétel az érzelmi biztonság megteremtése, egy érthető, bejósolható, stresszt megelőző közeg kialakításával.
- A fejlesztések során előnyben részesítjük a természetes tanítási helyzetek
- A strukturáltsággal láthatóvá tesszük számukra az időt, a tér különböző funkcióit, az elvárásokat.
- A fejlesztések sikeressége, hatékonysága érdekében elengedhetetlenül fontos a szülőkkel való együttműködés, folyamatos kapcsolattartás.
Mi az AAK?
A kommunikáción innen és túl: https://www.youtube.com/watch?v=M7QpRYRyJOk
Milyen AAK eszközökkel segítjük tanulóink kommunikációját?
- egyénre szabottan kialakítva: tárgyakkal, képkártyákkal
- tanulói tabletekre telepített Verbalio programmal
- Go talk kommunikátorral