Milyen szempontok vezetnek minket az autizmus-specifikus fejlesztéseknél?

  • Az iskolába járó autista gyerekek, elsősorban gyerekek, sajátos érdeklődési körökkel, személyiséggel, örömökkel, nehézségekkel és korlátokkal együtt. Az egyénre szabott felmérések segítségével rajzolódnak ki azok az erősségeik, amelyekre építhetünk és a nehézségeik, amelyek leküzdéséhez, enyhítéséhez egyénre szabott fejlesztési tervek készülnek.
  • Az egyéni fejlesztési tervekben a fő fejlesztési célok a kommunikáció, szociális interakciók és az önkiszolgálás területeihez kapcsolódnak.
  • Egyénre szabottan biztosítjuk számukra a vizuális támogatást: napirendekkel, folyamatábrákkal, emlékeztető kártyákkal. A tárgyas, képes, írott napirendi sorok mellett helyett kapott a tableten követhető DATA alkalmazás is.
  • Alapvető feltétel az érzelmi biztonság megteremtése, egy érthető, bejósolható, stresszt megelőző közeg kialakításával.
  • A fejlesztések során előnyben részesítjük a természetes tanítási helyzetek
  • A strukturáltsággal láthatóvá tesszük számukra az időt, a tér különböző funkcióit, az elvárásokat.
  • A fejlesztések sikeressége, hatékonysága érdekében elengedhetetlenül fontos a szülőkkel való együttműködés, folyamatos kapcsolattartás.

 

 

Mi az AAK?

A kommunikáción innen és túl: https://www.youtube.com/watch?v=M7QpRYRyJOk

Milyen AAK eszközökkel segítjük tanulóink kommunikációját?

  • egyénre szabottan kialakítva: tárgyakkal, képkártyákkal
  • tanulói tabletekre telepített Verbalio programmal
  • Go talk kommunikátorral