Varázslatos ez a világ, teli csodákkal, titkokkal, mindezt érzékszerveinkkel, testünkkel tapasztalhatjuk, ismerhetjük meg. Ebben a megismerési folyamatban segítjük tanulóinkat, érzékelésük, mozgásuk, gondolkodásuk, kommunikációjuk egyénre szabott fejlesztésével. A tanulás fontos színtere iskolánkban az aktív cselekedtetés és az élményalapú ismeretszerzés. A foglalkozásokon megfigyeljük az időjárást, az évszakok változását, a bennünket körülvevő világot. Megtanuljuk a társas viselkedés alapszabályait sok-sok játékos feladat közben. Az érzékelést nyitogatjuk a művészetek, a zene (népi- és gyermekdalok) és az ábrázoláshoz köthető feladatokkal, a néphagyomány őrzésével. Ebbe a tevékenységközpontú tanulási folyamatba ágyazzuk be a gondolkodás fejlesztését, természetesen a gyerekekhez közel álló játékos formában. Mindezt átszövi az önkiszolgálás és a kommunikáció fejlesztése. A világ megismerésének fontos feltételeként központi helyet kap munkánkban az aktív mozgásra késztetés, az idegrendszer érési folyamatainak elősegítésére. A sok- sok feladat végzése közben azonban, hagyjuk tanulóinkat választani, játszani, nevetni, nyugalmat kívánni, gyermeknek lenni.